Medlems­information

Medlemsavgift

Medlemsavgift för 2024

Junior 580 kr (tom året man fyller 19)

Senior 730 kr

Stödmedlem 280 kr

För familjemedlemskap, kontakta kansliet.

Medlemsavgiften betalas smidigast in på vårt bankgiro: 5718-7460 alt via Swish
Ange för vem det gäller samt alla person- och kontaktuppgifter. Komplettera gärna med en e-postadress. (Ps. Gäller för dig som inte rider på ridskolans ordinarie lektionsverksamhet, ni betalar medlemsavgiften via er faktura.)

Du vet väl om att i och med att du betalar vår medlemsavgift, så är du också, via Svenska Ridsportförbundet olycksfallförsäkrad?

Här kan du läsa mer om medlemsförsäkringen:

Folksam medlemsförsäkring

Klubbkläder

Vill du också ha snygga SRS-kläder?

SRS kläder kan du antingen beställa från Slussporten eller från Prima4you.

Slussporten:

Länk till slussportens hemsida.

Prima4you:

Du beställer kläder direkt från Prima4you och får dem levererat direkt hem till dig.

Vi har lagt upp kläder på vår klubbsida, men självklart kan Du välja från hela sortimentet om Du gillar nåt annat än det vi lagt till på klubbsidan

Vår förhoppning är att prima4you ska komma ut till oss under våra teoriveckor vår och höst, allt för att Ni ska få klämma, känna och prova kläderna innan Ni beställer!

För att få handla på prima4you måste man vara 18 år eller ha målsmans tillstånd.

Alla priser är inklusive moms.

Söderköpings Ryttarsällskap

Klubbkläder Söderköpings Ryttarsällskap – Prima4you

Medlemsinsats SRS

Du medlem eller målsman inom Söderköpings Ryttarsällskap

detta vill vi att du är och tar del av:

SRS:

Drivs som en ideell förening där du som aktiv eller som målsman får möjligheten att steg för steg komma in i ”hästlivet”, prova dig fram och efterhand ta allt större ansvar. På det viset ska inget behöva vara för svårt och du kan hela tiden känna att du har möjlighet att utvecklas i kontrollerade former.

För oss på SRS är säkerhet för människor och hästar alltid viktigast, därför ska du inte ta på dig uppgifter som du inte behärskar utan kunna få hjälp av Stallvärdar, Tränare eller andra medlemmar. Med ökade kunskaper och erfarenheter följer också att föreningen behöver din hjälp för att kunna bedriva en kvalitativ verksamhet. Vår verksamhet kräver mycket arbetsinsatser inte minst för hästarnas skull.

Nedan följer en kort beskrivning av vad du kan förvänta dig i hästlivet på SRS

VÄLKOMNA!

Prova på och Nybörjare

• Lär dig rutinerna i stallet o hjälper eleven med borstning, sadling och tränsning
    • Deltar aktivt med barnet/ungdomen i manegen.
    • Barn ser vi gärna som kaninskötare.
    • Fyller i kontaktuppgifter
    • Håller dig informerad genom anslagstavlor och hemsida
    • Läser våra Brand och Olycksrutiner

Märke 1

• Du stöttar barnet/ungdomen vid hantering av hästen i stallet
    • Deltar fortfarande aktivt vid ridning ute i skogen men mindre i manegen.
    • Barn/ungdomar ser vi gärna som kaninskötare eller ministallvärdar
    • Anmäler och deltar gärna på teorikurser och annan avsutten verksamhet
    • Informerar dig om föreningens struktur via anslagstavlor och hemsida

Märke 2

• Viss stöttning vid hantering av hästen i stallet och på väg till/från ridhus behövs fortfarande.
    • Ridningen klarar oftast eleven helt själv nu.
    • Barn/ungdomar ser vi gärna som ministallvärdar.
    • Engagera dig gärna i föreningen, välkommen på årsmöte och andra medlemsmöten

Märke 3

• Målsman eller annan ansvarig vuxen är på plats vid ridning.
    • Nu klarar eleven det mesta före och efter ridlektionen själv.
    • Barn/Ungdomar ser vi gärna som ministallvärdar eller stallvärdar.
    • Vi behöver dig vuxen som aktiv på av föreningen arrangerade aktiviteter så som ponnyvarv, städdagar, café, anläggning och andra kommittéer.

Från Märke 4 och uppåt, Specialgrupper samt Ung/Vux

• Med målsmans engagemang och medgivande lägger många elever mycket av sin fritid på SRS anläggning, Alboga.
    • Ungdomar ser vi gärna som stallvärdar
    • Nu öppnar sig dörrarna till deltagande på banhoppnings- och programridningsträningar samt att hyra häst.
    • Grönt kort utbildningen är en bra utveckling
    • Du kan genom ridskolans hästar börja träningstävla både internt och externt
    • SRS behöver dig och din familj som funktionär på tävlingar och andra engagemang
    • Ta ansvarsposter inom olika kommittéer och styrelser känns naturligt såväl i huvudstyrelsen som i ungdomssektionen.

Uppstallad, Tävlingsekipage med egen häst och Övriga

• Er ser vi som resurs och inspiration till delen av verksamheten vad gäller clinics och träningar med externa tränare inom framför allt dressyr, hoppning och fälttävlan. Ställer oss även positiva till om just du brinner för någon av ridsportens övriga discipliner så som WE, Voltige, Gymkhana, Körning, Ponnygalopp osv
    • Pay and Ride och Pay and Jump vore en rolig framtida utveckling