Ridskoleverksamheten drivs sedan 1 juli 2002 i föreningsregi.

Personalen tar hand om ridlektioner och sköter stallet på vardagar, men sedan krävs det också en hel del ideellt arbete.

Föreningen med styrelse och underliggande sektioner sköter alla övrig verksamhet så som hopp/dressyrtävlingar, städdagar, föreläsningar, klädbytardagar m m.

Du som själv är medlem eller har barn som är medlemmar i SRS är alltså mycket välkommen att aktivt hjälpa till i vår förening. Hör av dig till kansliet eller kontakta någon i styrelsen.

Vision, verksamhetsidé & värdegrund

Vision

Söderköpings Ryttarsällskap ska vara det självklara valet för ryttare på egna och föreningens hästar där utbildning, utveckling, gemenskap och klubbkänsla står i centrum.

Verksamhetsidé

Söderköpings Ryttarsällskap verkar för att driva en bred verksamhet med hög kvalitet i en trivsam och funktionell anläggning, där hästintresserade i alla åldrar är välkomna att umgås, rida, tävla och finna en meningsfull fritid.

Ridskolan skall välkomna alla ryttare oavsett ålder och mål med sin ridning.

Värdegrund

Söderköpings Ryttarsällskap ska präglas av god hästhållning och ordning, trivsam miljö och stämning samt aktiva och engagerade medlemmar.

Detta innebär:

• Att vi ska driva en högkvalitativ verksamhet med allsidig träning för både hästar och människor
  • Att vi ska verka för god hästhållning, säkerhet och en trygg och trevlig miljö för alla människor på en rökfri anläggning.
  • Att alla medlemmars engagemang ska uppmuntras och tillvaratas med respekt samt att vi ska ha roligt.

SRS Stadgar

Stadgarna för Söderköpings RS hittar du här:

Stadgar Söderköpings Ryttarsällskap 2022